søndag 22. april 2012

Ost- og nøttemuffins med bacon


Noen ganger er det slik at man er litt sulten i mellom måltidene, og da er det lett å ty til usunne alternativer for å dempe sulten. Jeg fant noen deilige nøttemuffins, som gjør jobben og som også er av de mer sunne variantene. Jeg gjorde min egen vri med å tilsette bacon, de ble kjempe gode og gjorde at jeg klarte å holde meg unna alle andre usunne fristelser.

80 g smeltet smør
120 g revet ost (en blanding av flere går bra)
4 sammenpiskede egg
120 g hakkede mandler
120 g hakkede valnøtter
50 - 75 g smårettsbacon
1 ts bakepulver
Olje til pensling
Muffinsformer (små eller store er valgfritt)

Ha alt det tørre i de sammenpiskede eggene, rør så i det smeltede smøret.
Fyll papirformene ca 2/3 fulle.
Stekes på 180 grader i ca 15 min.
Oppbevares i kjøleskapet.

Foto: jernia.no

2 kommentarer:

  1. Se der ja! Endelig fikk jeg den oppskriften. Mmmm... disse skal jeg teste umiddelbart! (i morgen)

    SvarSlett
  2. Very informative, keep posting such good articles, it really helps to know about things.

    SvarSlett